BluePink BluePink
XHost
Oferim servicii de instalare, configurare si monitorizare servere linux (router, firewall, dns, web, email, baze de date, aplicatii, server de backup, domain controller, share de retea) de la 50 eur / instalare. Pentru detalii accesati site-ul BluePink.
 
 
: Home :       : Iudaism :       :Budism :       : Mahomedanism :       : Altele :       : Resurse :      
 

:: Home::

:: Mahomedanism::

: Ce este Islam
: Indatoririle  Islamului
: Viata Profetului
: Profetii lui Allah
: Legislatia Islamica
: Femeia in Islam
: Poligamia in Islam
: Unicitatea divinitatii
: Roadele Credintei
: Fudamentele Credintei islamice
: Previziuni stiintifice miraculoase in Coran
: Isus Christos in Coran
: Zekat (Dania)
: Postul
: Pelerinaj
: Jihadul
: Islamul si stiinta


1 Corinteni, 13

1 Chiar daca as vorbi în limbi omenesti si îngeresti, si n-as avea dragoste, sunt o arama sunatoare sau un chimval zânganitor.
2 Si chiar daca as avea darul prorociei, si as cunoaste toate tainele si toata stiinta; chiar daca as avea toata credinta asa încât sa mut si muntii, si n-as avea dragoste, nu sunt nimic.
3 Si chiar daca mi-as împarti toata averea pentru hrana saracilor, chiar daca mi-as da trupul sa fie ars, si n-as avea dragoste, nu-mi foloseste la nimic.
4 Dragostea este îndelung rabdatoare, este plina de bunatate: dragostea nu pizmuieste; dragostea nu se lauda, nu se umfla de mândrie,
5 nu se poarta necuviincios, nu cauta folosul sau, nu se mânie, nu se gândeste la rau,
6 nu se bucura de nelegiuire, ci se bucura de adevar,
7
acopera totul, crede totul, nadajduieste totul, sufera totul.
8 Dragostea nu va pieri niciodata. Prorociile se vor sfârsi; limbile vor înceta; cunostinta va avea sfârsit. 9 Caci cunoastem în parte, si prorocim în parte;
10
dar când va veni ce este desavârsit, acest "în parte" se va sfârsi.
11
Când eram copil, vorbeam ca un copil, simteam ca un copil, gândeam ca un copil; când m-am facut om mare, am lepadat ce era copilaresc. 12 Acum, vedem ca într-o oglinda, în chip întunecos; dar atunci, vom vedea fata în fata. Acum, cunosc în parte; dar atunci, voi cunoaste deplin, asa cum am fost si eu cunoscut pe deplin.
13
Acum dar ramân aceste trei: credinta, nadejdea si dragostea; dar cea mai mare dintre ele este dragostea

 
 

SEMNIFICATIA  ISLAMULUI

Toate religiile existente in lume sunt denumite ori dupa numele celui care a creat acea religie, ori dupa numele poporului in sanul caruia a luat nastere acea religie. Spre exemplu, Crestinismul este denumit astfel dupa numele creatorului acestei religii, care este Cristos, Budismul, dupa numele creatorului sau Buda, Zaroastrismul , dupa numele creatorului sau Zaroastru si Iudaismul , dupa numele poporului pe care l-a creat. Acelasi lucru se poate spune si despre celelalte religii. Doar islamul face exceptie de la aceasta regula. Islamul nu are vreo legatura cu numele unui om sau popor anume. Pentru ca islamul nu are vreo legatura cu numele unui om, numele unui popor sau tari, cuvantul islam nu exprima o astfel de legatura. Asa cum islamul nu poate fi rodul gandirii umane, nu este nici rezultatul creatiei vreunui popor. Islamul este o religie universala si scopul ei este de a forma si a dezvolta la om toate insusirile si obligatiile sale.

In realitate islamul este un titlu care are in vedere in primul rand calitatea umana. Oricine detine calitatile cerute de aceasta religie, fara deosebire de rasa, mediu social, tara sau patura sociala, este musulman. Dupa invatatura Coranului in orice perioada istorica si in sanul oricarui popor au existat oameni buni si drepti care au fost investiti cu aceste calitati. Toti au fost musulmani si sunt musulmani.

Acest adevar ne conduce la urmatoarea intrebare: ce este islamul si cine este un musulman ?

CE ESTE ISLAMUL?

Islam' ul este un cuvant arabesc si inseamna a se supune, a asculta, a fi docil . Din cauza ca se bazeaza pe o deplina supunere fata de Allah i se spune islam .

Oricine poate constata ca universul in care vietuim se intemeiaza pe o randuiala, pe o ordine. Exista niste legi si interactiuni intre toate unitatile care alcatuiesc acest univers. Totul este dispus pe un plan urias, care are o organizare perfecta si grandioasa. Soarele, Luna, stelele si toate celelalte corpuri ceresti sunt dispuse in univers intr-un sistem extraordinar de bine pus la punct. Ele actioneaza conform unor legi imuabile si evolueaza in niste coordonate fara sa cunoasca nici cea mai mica deviere de la cursul lor. Pamantul se roteste in jurul axei sale si in evolutia sa in jurul soarelui urmeaza, cu cea mai mare strictete, drumul prestabilit. Tot asa, tot ce exista pe lume, incepand cu cu minusculii electroni care sunt intr-o miscare permanenta, pana la uriasele galaxii, pururea actioneaza conform unor legi ale lor. Materia, energia si viata, in totalitatea ei, isi urmeaza propriile lor legi si evolueaza, se transforma, traiesc si mor tot sub inraurirea acestor legi. Si in regnul uman legile naturii sunt destul de evidente. Nasterea omului, cresterea lui si intreaga sa viata sunt determinate de o serie de legi biologice. Omul isi asigura hrana din natura, conform unor legi neschimbate. Toate organele sale incepand cu cele mai mici celule si terminand cu inima si creierul, fara nici o exceptie, functioneaza conform unor legi date o data pentru totdeauna. Pe scurt, universul nostru este o lume care se mentine, supunandu-se unor legi prestabilite si fiecare component al acestui univers urmeaza un drum al sau determinat de aceste legi.

Aceasta lege puternica si atotcuprinzatoare, care guverneaza asupra a tot ce intra in alcatuirea acestui univers, incepand cu cele mai fine particule si terminand cu uriasele galaxii, este legea lui Allah, creatorul si suveranul acestui unviers. Toate fiintele se supun legii lui Allah si de aceea toata lumea este legata de religia islamica. Pentru ca islamul nu semnifica altceva decat supunerea intregului univers vointei lui Allah. In aceasta acceptiune a sensului cuvantului islam , si Soarele, si Luna, si toate celelalte corpuri ceresti sunt “musulmani”. Aceeasi situatie este valabila pentru aer, apa, temperatura, roci, copaci si animale.

Pentru ca tot ce exista in lume se supune vointei lui Allah, de aceea se poate spune ca tot ce alcatuieste acest univers este “musulman”. Chiar si cineva care il reneaga pe Allah sau crede in altceva decat in Allah este, prin firea lucrurilor, musulman, atat timp cat el exista fizic. Pentru ca incepand cu stadiul embrionar si pana la inevitabila moarte si mai departe pana ce se transforma in praf si pulbere, fiecare celula, fiecare organ al corpului uman urmeaza, implacabil, drumul prestabilit de vointa lui Allah. Chiar si limba care cu stire sau fara stire il reneaga pe Allah sau care declara credinta fata de alti zei, natural, este tot musulmana. Cel care se inchina la alti zei, in mod firesc, este tot musulman. Acea inima care nutreste dragoste si stima, nu fata de Allah, ci fata de alti zei, prin simtire este tot musulman. Toate acestea se supun vointei divine. Functiile si activitatile lor sunt conforme cu sentimentele acestei vointe divine.

Aceasta este, pe scurt, situatia omului si a universului. Si acum sa analizam lucrurile dupa un alt unghi de vedere.

Omul, dupa existenta sa si dupa actiunile sale a fost creat pe doua planuri diferite. Primul plan presupune ca a fost in intregime programat, determinat de catre vointa divina. Din acest punct de vedere el nu are nici cea mai mica libertate de miscare, depinzand cu cea mai mare strasnicie de aceasta vointa. Si in nici un fel nu poate evita. Asemenea celorlalte fiinte, si el este in intregime sub imperiul legilor naturii si este obligat sa se supuna acestor legi. Dar, concomitent cu acest plan, mai exista si planul omului, astfel spus, domeniul actiunilor omului. Omul este inzestrat cu minte si judecata. El poseda capacitatea de rationament si judecata, de alegere si refuz, de asimilare si negare. Este liber sa-si aleaga modul de viata care ii convine. Poate sa aiba convingeri pe care le crede potrivite pentru sine, poate sa accepte un mod de viata care ii convine si poate sa-si adapteze existenta dupa o ideologie pe care o considera nimerita. Poate sa dispuna de principiile dupa care va actiona sau poate adopta unele principii elaborate de catre altii. Omul este inzestrat cu o vointa libera si el poate sa aleaga liber directia in care trebuie sa actioneze. In opozitie cu alte fiinte, pe acest al doilea plan, el a fost inzestrat cu libertatea in gandire, alegere si actiune.

Amandoua aceste planuri formeaza o unitate in diversitate, in opozitie cu altele.

Conform planului unu, omul, aidoma altor fiinte este musulman, inca din nastere, este supus vointei lui Allah, pentru ca asa ii este predestinat, in timp ce pe planul doi exista libertatea de a accepta sau de a nega calitatea de musulman. In directia aceasta i se recunoaste libertatea de alegere. Oamenii se impart in doua grupuri. Dupa felul cum se folosesc de aceasta libertate de alegere, in credinciosi musulmani si nemusulmani ( kafiri ). Este un musulman adevarat acela care il recunoaste pe Creatorul sau, care il accepta drept judecator suprem, care se supune sincer, corect si cinstit vointei si poruncilor Lui si care in viata personala si sociala se conduce dupa principii unanim recunoscute. Odata cu alegerea libera a caii supunerii constiente fata de Allah, el de fapt va atinge maturitatea in islam . Si odata atinsa aceasta treapta a credintei in Allah, de aici incolo toata viata acelui om va fi dedicata, in intregime, supunerii vointei lui Allah si personalitatea sa va fi izbavita de orice fel de duplicitate. De aici incolo el va deveni un bun musulman, cu credinta deplina in islam. Sa-ti dedici toata existenta supunerii totale vointei lui Allah, aceasta este de fapt islamul .

Locul supunerii inconstiente este luat de supunerea voita si constienta. Daca mai inainte supunerea era fara tragere de inima, de data asta supunerea este din propria initiativa si convingere. Datorita faptului ca de data aceasta el stie bine care este acea putere care l-a inzestrat cu capacitatea de a patrunde in esenta lucrurilor si a fenomenelor, de aceea cunoasterea lui are o cu totul alta calitate.

Pentru ca s-a decis, cu hotarare, sa fie supus fata de cel care l-a inzestrat cu aptitudinea de a gandi si de a judeca, de aceea el este izbavit de ganduri si judecati strambe. Si pentru ca el stie deja cine l-a inzestrat cu darul vorbirii, de aceea limba lui graieste numai adevarul. De asemenea, pentru ca el, constient sau inconstient, respecta cu piosenie vointa lui Allah, care este unicul suveran al intregului univers, de aceea toata existenta lui reprezinta realitatea. Mai mult, pentru ca si el este plin de supusenie si smerenie fata de Creatorul suprem, de aceea se afla intr-o impacare totala cu intreg universul. Un asemenea om este reprezentantul lui Allah pe pamant. Tot globul pamantesc este al lui si el la randul lui apartine lui Allah.

PARTICULARITATILE NECREDINTEI

In opozitie cu omul pe care l-am descris mai sus, mai exista un tip de om, care, desi din nastere este musulman si, fara sa-si dea seama, continua sa ramana musulman pe tot parcursul existentei sale, dar el nu-si foloseste aptitudinele sale de gandire, de judecata si de perceptie pentru cunoasterea stapanului si creatorului sau adevarat si abuzeaza de libertatea de optiune, alegand calea renegarii. Un asemenea om este lipsit de credinta. In limbajul islamului el este kafir adica necredincios.

In limba araba cuvantul kufr are sensul de a ascunde, a tainui . Cel care il reneaga pe Allah este kafir (cel care tainuieste), pentru ca acest tip de om isi ascunde necredinta din suflet si constiinta. Pentru ca sufletul, ca ceva care apartine de instinct este propriu islamului . Tot organismul sau, fiecare tesut, fiecare celula si fibra din acest organism isi desfasoara functiile conform acestui instinct. Dupa conceptia islamica, tot ce exista insufletit si neinsufletit actioneaza si isi indeplineste functia cu care a fost investit. Dar vederea unui asemenea om s-a tulburat, mintea lui s-a acoperit de ceata si astfel a ajuns in situatia de a nu mai putea discerne chiar si cele mai simple lucruri si fenomene. El judeca lucrurile si actioneaza ca atare uitand de acea minune a venirii sale pe lume. In realitate, el este ratacit pe propriul sau eu si rataceste prin intuneric. Pe scurt, aceasta este semnificatia lui kufr .

Necredinta, lipsa de credinta este rezultatul ignorantei. Oare poate exista o mai mare ignoranta decat ignoranta de a nu recunoaste pe creatorul si suveranul acestui univers? Daca omul recunoaste splendida priveliste a naturii, acest mecanism perfect care functioneaza fara intrerupere si acest model urias cu care se afla in contact permanent, atunci de ce sa nu recunoasca pe cel care le-a creat si le dirijeaza? Sigur ca el vede propriul sau organism care este insasi perfectiunea si se foloseste de aceasta pentru a-si atinge scopurile dar nu poate sau nu vrea sa inteleaga puterea care i-a dat viata, pe arhitectul care a proiectat si a executat acest mecanism complex, pe creatorul pe care din niste materii neinsufletite cum sunt: carbonul, calciul, sodiul si altele a creat o fiinta vie fara seaman pe lume el este martorul acestui urias plan din univers, dar nu poate sau nu vrea sa vada pe executantul acestui plan grandios. El vede cu cata precizie si armonie functioneaza acest mecanism, dar nu vede absolut deloc pe autorul acestei minuni. El observa desenele extraordinare din natura dar nu reuseste sa observe fauritorul acestor splendori. El vede foarte bine modul cum se reflecta in lumea inconjuratoare cuceririle mintii in domeniul stiintei si filozofiei, matematicii si ingineriei, artei si literaturii dar se preface ca nu observa pe creatorul acestei lumi vaste si pline de taine, in sanul careia au loc toate aceste fenomene. Cum de poate avea o conceptie stiintifica adevarata cel care nu vrea sa vada aceasta mare si extraordinara realitate? Oare mai e posibil ca unui asemenea ins sa i se deschida in fata portile realitatii si stiintei! Cum de poate reveni pe calea cea dreapta cel care, chiar de la inceput face o alegere de rau augur? Acesta nu va putea gasi drumul care duce la adevar. Pentru al accesul spre calea cea dreapta este blocat si de aceea oricat de mult s-ar stradui sa faca ceva in domeniul stiintelor sau al artelor, nu va putea beneficia niciodata de lumina sacra a inspiratiei. Va orbecai neajutorat in intuneric si se va zvarcoli in ghearele insuccesului.

Si asta inca nu e indeajuns. Zulm , adica necredinta, mai inseamna si tiranie , si inca una din tiraniile cele mai apasatoare. De fapt ce inseamna tirania?

Tirania este exercitarea in mod despotic si cu cruzime a puterii. Tirania este si mai periculoasa atunci cand are in vedere distrugerea fiintei umane, a vointei omului si ingradirea exprimarii libere a talentului sau innascut. Din descrierea de pana acum am vazut ca tot ce alcatuieste acest univers este supus vointei lui Allah. A fi supus, a trai conform vointei, si Legilor lui, adica a fi musulman este predestinat tuturor lucrurilor si fiintelor inca de cand au fost create. Desi aceste lucruri si fiinte au fost create avand menirea indeplinirii doar a vointei lui Allah totusi tot Allah l-a inzestrat pe om cu puteri speciale asupra acestora. Dar omul care nu arata supunere fata de Allah si il insulta prin necredinta sa comite cea mai abjecta nedreptate. Pentru ca intreaga sa putere fizica si intelectuala o foloseste ca instrument in lupta impotriva supunerii vointei Lui. In pofida pornirilor sale interioare, el, uitand de Allah, se inchina altor zei si poarta in inima dragoste, respect sau teama fata de alte puteri. El isi mobilizeaza toata forta sa si celelalte forte pe care el le controleaza impotriva vointei lui Allah si in felul acesta instituie o guvernare tiranica. Oare exista nedreptate, tiranie si despotism mai mare decat cele aratate de acest om, care exploateaza tot ce ii iese in cale, comite tot felul de abuzuri si nesocoteste legile naturii si ale firii?

Kufr , adica necredinta nu este numai tirania, este cel putin o razvratire, o ingratitudine, o tradare. Cu toate acestea, care este adevarul despre om? Care sunt responsabilitatile si puterea lui? Oare Allah este creatorul mintii, inimii, sufletului si al celorlalte organe din corpul sau, sau creatorul tuturor acestora este el insusi? Oare el sau Allah a creat acest univers si tot ce cuprinde acest univers? Cine a pus la dispozitia omului atatea surse de energie, el insusi sau Allah? Daca totul a fost creat de catre Allah, atunci cui apartin toate acestea? Cine este adevaratul stapan al tuturor acestor bunuri? Desigur, nu poate fi altul decat Allah. Daca creatorul, stapanul sau judecatorul este Allah atunci in ce fel poate fi calificat acel om, care prin mijloacele care le are la indemana, lupta impotriva vointei judecatorului suprem. Acela nu este altceva decat un razvratit. Lipsa de devotament a servitorului fata de stapanul sau o calificam drept infidelitate. Daca un ofiter este infidel fata de patria sa, el este acuzat de tradare. Daca cineva il pacaleste pe binefacatorul sau este blamat fara ezitare, de catre ceilalti oameni, pentru ingratitudine. Daca infidelitatea, ingratitudinea, razvratirea, si tradarea sunt dezaprobate public, atunci cum sunt privite delictele comise de un kafir care alege calea nesupunerii fata de Allah, calea necredintei? Cine confera aceasta putere si autoritate omului? Cine ii ridica pe oameni la ragul cel mai inalt al puterii si al autoritatii? Toate bunurile pe care le poseda omul pentru propriile sale nevoi sau pentru nevoile semenilor sai, ii sunt oferite de bunul Allah. In trecerea omului prin aceasta lume indatorirea lui cea mai importanta este grija fata de parinti. Dar care este forta aceea care inoculeaza in inimile parintilor sentimentul de dragoste pentru odraslele lor, si in inimile copiilor acelasi sentiment pentru parinti? Oare ce putere tainica ii da unei mame vointa si hotararea de a avea grija si de a-si hrani copii? Ce sau cine anume face ca parintii sa faca cele mai mari sacrificii pentru copii lor, pentru ca sa ocupe un loc demn in societate? E de-ajuns ca omul reflecteze putin asupra acestor lucruri ca sa-si dea seama imediat ca numai Allah este capabil de toate aceste minuni. Asa cum El este creatorul, stapanul si binefacatorul, tot asa el este si adevaratul suveran si judecatorul suprem. Din aceasta comparatie se vede clar ca omul datoreaza o supunere absoluta fata de creatorul si judecatorul sau suprem. De aceea, oare poate exista o vina mai mare decat vina de a nu-l recunoaste pe Allah si de a nu arata supunere fata de El?!

Renegandu-l pe Allah, oamenii sa nu aiba impresia ca fac vreun rau lui Allah. Ce rau poate sa provoace omul creatorului acestui univers daca el este o marime absolut neglijabila pe langa aceasta lume nemarginita? Suprafata aceasta este atat de vasta ca nici cele mai perfectionate telescoape nu pot sa vada limitele acestei vastitati. Puterea si forta Lui sunt atat de mari, chiar si Soarele, Pamantul, Luna, stelele si alte asemenea corpuri ceresti se rotesc ca niste mingi supuse vointei Lui. Are bogatii fara limite si ofera tuturor din aceste bogatii, fara sa ceara in schimb ceva. Pe el nu-l afecteaza cu nimic razvratirea omului impotriva Lui, dar omul procedand astfel se afunda pe drumul dezordinei si pierzaniei.

Rezultatul incontestabil al acestei renegari va fi, fara indoiala, alternarea, deformarea conceptiei sale despre viata. Un astfel de razvratit nu va reusi niciodata sa descopere cheia cunoasterii si a intelepciunii, pentru ca cunoasterea care nu rezolva mai inainte de toate problema genezei proprii nu poate fi considerata o cunoastere adevarata. Gandirea si rationamentul unui asemenea om va fi din start pe o pista gresita. Pentru ca mintea care rezolva eronat problema genezei sale, nu poate parcurge un drum demn in viata. Un astfel de om, in toate sferele activitatii sale va avea parte numai de insuccese. In viata civila, sociala si familiala, in lupta pentru existenta, intr-un cuvant toata existenta lui va fi un esec total. El va fi acela care va raspandi intre oameni intriga si nesupunerea. Fara a avea cea mai mica remuscare va varsa sange, va uzurpa drepturile altora, va impila pe semenii sai, intr-un cuvant va fi cauza dezastrului in lume. Ideile si pasiunile lui deformate, conceptiile necinstite si oneroase transforma propria viata si viata semenilor sai pur si simplu in iad. Un astfel de om va distruge stabilitatea si calmul in lume. Dar, in lumea de apoi va fi tras la raspundere pentru pacatele pe care le-a comis fata de Creatorul sau si, implicit, fata de puterea si posibilitatile Lui. Absolut toate organele corpului sau il vor acuza atunci pentru nedreptatile si cruzimile comise impotriva lor. Fiecare celula, fiecare tesut din corpul sau il va denunta lui Allah, care va sti sa-l pedepseasca dupa faptele comise. Consecinta necredintei in Allah este aceasta. Ea, aceasta necredinta il conduce inevitabil atat pe lumea aceasta, cat si in lumea de apoi, la un esec total.

BINEFACERILE ISLAMULUI

Dupa ce am vazut nenorocirile si necazurile pe care le provoaca kufr-ul , adica lipsa credintei, acum sa analizam care sunt binefacerile islamului. Atat in lumea inconjuratoare, cat si in propria noastra lume mica intalnim nenumarate pilde de manifestare a puterii divine, a lui Allah. Acest imens univers, ordinea perfecta existenta in el constituie dovada incontestabila a existentei si maretiei lui Allah. Judecata Lui este cea mai perfecta judecata. Tot ce exista in acest univers se afla sub imperiul vointei Lui. Asemenea tuturor celorlalte lucruri si fiinte, si omul, inca de la crearea sa datoreaza supunere vointei Lui. De indata ce renunta la aceasta supunere el se expune la distrugere si pieire.

Pe langa faptul ca l-a inzestrat pe om cu capacitatea de a acumula cunostinte, cu aptitudinea de a rationa si judeca, si cu intuitia de a distinge ceea ce este cu adevarat, de aceea ceea ce este neadevarat, eronat, Allah i-a mai dat, in cadrul unor anumite limite si libertatea de vointa si actiune. Adevarata incercare a omului se realizeaza in cadrul acestei libertati. Aici i se verifica cunostintele, judecata, puterea lui de a discerne adevarul de neadevar, libertatea lui de vointa si actiune. Pentru ca, constrangerea anuleaza scopul acestei verificari, iar omul nu este constrans sa aleaga o cale sau alta. Este normal ca atunci cand individul este constrans sa raspunda intr-un anumit fel la intrebarile date, verificarea respectiva sa nu aiba nici un fel de finalitate. Daca i se creaza posibilitatea sa raspunda liber la intrebari, conform cu cunostintele si convingerile proprii, numai atunci i se poate aprecia adevarata valoare a aceluia. Succesul la acest examen constituie accesul spre evolutii viitoare. Dar daca raspunsul la aceasta verificare este eronat, atunci insuccesul va frana evolutia pe mai departe a acestui om. Situatiile cu care se confrunta omul in lume sunt identice cu situatia descrisa mai sus. Allah i-a dat libertate de vointa si actiune, pentru a putea alege modul de viata ce-i convine mai mult. In aceasta situatie el este liber sa aleaga Islamul sau kufr-ul , adica necredinta.

Pe de alta parte ne confruntam cu omul care nu poate sa inteleaga nici propria sa geneza si nici pe cea a universului. Comite erori in procesul de cunoastere a adevaratului sau stapan si a insusirilor Lui, si alegand calea razvratirii abuzeaza de libertatea care i s-a dat. Un asemenea om a cazut la examenul de verificare a cunostintelor, a inteligentei si a constiintei.

Pe de alta parte exista un om care a iesit triumfator la acest examen. Cu toate ca nu este supus nici unui fel de constrangere el il recunoaste pe Creatorul sau si se inchina doar Lui. Nu comite erori in distingerea binelui de rau si, desi este liber sa aleaga orice cale pe care o doreste, el alege calea supunerii si inchinarii lui Allah. El castiga examenul si pentru ca a stiut sa aplice, asa cum se cuvine, inteligenta si toate celelalte aptitudini ale sale. Si-a folosit ochii pentru a vedea realitatea, urechile pentru a auzi adevarul, inteligenta pentru a naste idei juste, iar inima si sufletul le-a dedicat pentru a urma calea cea dreapta aleasa. Comportandu-se astfel el vrea sa demonstreze nu numai faptul ca este un fervent cautator de adevar, ci si faptul ca este un bun cunoscator al acestui adevar si ca se inchina acestui adevar. Fara indoiala ca un asemenea om se afla pe calea cea dreapta si va avea parte de realizari si pe lumea aceasta si pe lumea cealalta.

Un asemenea om va alege calea dreapta in toate domeniile cunoasterii si ale comportamentului uman. Omul care cunoaste toate insusirile lui Allah stie ce inseamna adevarul. In domeniul cunoasterii va depune eforturi sustinute pentru a invata legile naturii, sa scoata la iveala comorile ascunse ale lumii, sa stapaneasca energiile necunoscute pana acum ale mintii si ale materiei. Si toate acestea le va face numai si numai pentru binele umanitatii. Va face tot ce-i sta in putinta pentru a explora cele mai tainice cunostinte si energii si pentru a reda omenirii tot ce este folositor pe pamant si in cosmos. In toate etapele investigatiilor sale, constiinta existentei lui Allah il va feri de a comite gesturi iresponsabile si de a aplica metodele stiintifice in scopuri distructive. El nu va putea gandi nici macar o clipa ca este stapanul descoperirilor sale, ca el de unul singur poate schimba natura si ca este animat de niste puteri divine. El nu va putea avea porniri criminale in ceea ce priveste viitorul omenirii. Nici un om de stiinta musulman nu va putea avea asemenea porniri in ceea ce ii priveste pe semenii sai. Doar oamenii de stiinta fara nici o credinta pot sa aduca regnul uman in pragul pieirii totale. In contrast cu acestia, un om de stiinta musulman va avea complet alt comportament. Cu cat va avea cunostinta mai profunda in domeniul cunoasterii lui Allah cu atat se va prosterna plin de recunostinta in fata Lui. Pentru ca Allah l-a invrednicit cu multa putere si pentru propasirea sa si a semenilor sai. Nu va fi de loc ingamfat, ba din contra va fi foarte modest. In loc de patima dominarii oamenilor, el este animat de dorinta de a fi folositor semenilor sai. Libertatea lui nu va fi una necontrolata, ci va fi calauzita de niste principii morale unanim acceptate. Astfel, stiinta, in mainile lui, nu va fi un instrument de distrugere, ci un instrument datorita caruia este posibila realizarea prosperitatii morale si materiale a oamenilor. Si aceasta este singura cale prin care omul isi exprima recunostinta fata de Allah.

Tot asa, si in domeniul istoriei, economiei, politicii, dreptului si in celelalte ramuri ale cercetarii stiintifice un om de stiinta musulman nu este cu nimic mai prejos decat unul kafir (necredincios), ba din contra va fi superior lui, celui kafir din punct de vedere de abordare a problemei.

Un musulman va cercata realist ramura ce constituie obiectul investigatiei stiintifice si va obtine rezultate corecte. El va extrage invataminte necesare din experienta societatii umane in domeniul istoriei si va stabili corect cauzele cresterii si descresterii unor civilizatii. El va sti sa evidentieze experienta buna a inaintasilor si va trage invatamintele potrivite cercetand cauzele care au condus la prabusirea acestor civilizatii. In domeniul politic singurul tel este de a lupta pentru a crea un asemenea sistem de conducere unde sa triumfe pacea, fratia si virtutea, unde oamenii sunt frati, intre ei exista respect fata de om, unde sa nu existe exploatare si nici o forma de sclavie, ci respect si consideratie fata de drepturile omului si, de asemenea, unde slujbasii statului nu vor avea alta grija decat slujirea corecta a poporului. In domeniul justitiei menirea unui musulman este de a lupta pentru ca justitia sa fie exponentul dreptatii si sa fie aparatorul egal al tuturor oamenilor, fara nici o discriminare.

Viata morala a unui musulman va fi animata, in permanenta, de frica lui Allah, de respect fata de canoanele islamului, de dreptate si corectitudine. El traieste cu credinta lui Allah este unicul stapan al universului, ca ajutorul dat de el oamenilor este un bun al lui Allah, ca libertatea cu care a fost invrednicit nu trebuie s-o foloseasca la intamplare, fiind incredintat ca daca o foloseste conform vointei lui Allah este numai in folosul lui personal. El nu uita nici o clipa ca va veni o zi cand se va intoarce la Creatorul sau si ca va trebui sa dea socoteala privind viata pe care a dus-o. Trebuie sa-i stea mereu intiparita in minte inevitabilitatea faptului ca intr-o zi i se va cere socoteala.

Ganditi-va la soliditatea morala a omului care traieste cu un asemenea mod de gandire. Viata lui va fi plina de puritate si evlavie, dragoste si sacrificii. El va deveni o binefacere pentru omenire. Mintea lui nu va fi poluata cu ganduri infame si cu pasiuni aberante. El va sti sa-si masoare cuvintele si nu va minti niciodata. Isi va castiga existenta pe cai drepte si cinstite si va prefera foamea, decat mancarea obtinuta prin exploatare si pe cai ilicite. El nu va fi de acord niciodata cu implinirea altora pe motiv de rasa si culoare. Chiar daca va plati scump pentru aceasta, nu se va impaca niciodata cu fapta rea. Va fi un exemplu de bunatate si gentilete si chiar cu pretul vietii sale va fi de partea celui care are dreptatea de partea sa. Un astfel de om va fi intotdeauna o forta demna de luat in seama. El este sigur de reusita sa. Nimic si nimeni nu poate sa-l abata din drumul sau.

El va deveni un om demn de respectul si cinstea semenilor sai. In aceasta privinta nimeni nu-l va putea depasi. Cum altfel poate fi apreciat un om, care nu cunoaste alta inchinare decat inchinarea fata de Allah?

Nimeni altul nu va putea fi mai puternic decat el. El va fi cel mai puternic. Pentru ca lui nu-i e frica absolut de nimeni, in afara de Allah si nu cere ajutor la nimeni, in afara de Allah. Atunci ce forta poate sa-l abata de la drumul sau? Ce bogatie poate sa-i cumpere credinta? Ce alta forta poate sa-i deformeze constiinta? Ce putere poate sa-i sugrume actiunile lui?

El va deveni cel mai bogat om din lume. Nimeni altcineva nu va putea fi mai bogat si mai independent decat el. Pentru ca el va duce o viata simpla si de aceea fericita. Lacomia de orice natura va fi straina de el. Se va multumi cu ceea ce va castiga cinstit si nici nu se va uita la bogatia obtinuta pe cai necinstite. El va fi suveranul prosperitatii si fericirii sale. Exista oare o bogatie mai scumpa decat aceasta?

El va deveni omul cel mai demn de increderea si cinstirea semenilor sai. Va fi omul cel mai demn de incredere pentru ca el nu va trada pe cei care au incredere in el si nu se va abate niciodata de la adevar. Va respecta cuvantul dat si va fi corect in relatiile cu altii. In toata activitatea sa va fi corect si drept. Pentru ca el este convins ca Allah este peste tot si ca stie totul. Nu sunt destule cuvinte pentru a descrie de cata prestanta si bunavointa se bucura un asemenea om. Cine poate sa nu aiba incredere in el? Acesta este viata si caracterul unui musulman!

Dupa ce intelegi adevaratul caracter al unui musulman, ajungi la convingerea ca el nu se poate impaca cu o viata mizerabila. El este predestinat sa fie stapan. Nici o forta de pe lume nu poate sa-l rapuna si sa-l stapaneasca, pentru ca islamul i-a dat niste insusiri care il fac invincibil.

In cele din urma, dupa o viata cinstita si demna, el se va intoarce la Creatorul sau, care il asteapta cu bunurile cel mai alese pentru ca el si-a indeplinit cu bine misiunea si a iesit victorios de la examenul pe care l-a sustinut. Viata lui pe pamant a fost o reusita, iar in lumea de apoi va avea un trai imbelsugat, bucurie si fericire.

Iata deci acesta este Islamul , religia care nu are vreo legatura directa cu numele vreunei persoane, popor sau tari. Este o religie universala, religia intregii umanitati. In orice epoca, in orice tara, in sanul oricarui popor au existat si exista atatia oameni care au avut credinta in Allah, in credinta islamica si si-au contropit viata cu aceasta religie. Oricum s-ar numi aceasta religie, toti propovaduitorii ei au fost si vor fi intotdeauna musulmani. Aceasta reprezinta islamul si nu este altceva decat islamul.