bancuri, glume, imagini, video, fun, bancuri online, bancuri tari, imagini haioase, videoclipuri haioase, distractie online Pe HaiSaRadem.ro vei gasi bancuri, glume, imagini, video, fun, bancuri online, bancuri tari, imagini haioase, videoclipuri haioase, distractie online. Nu ne crede pe cuvant, intra pe HaiSaRadem.ro ca sa te convingi.
 
 
: Home :       : Iudaism :       :Budism :       : Mahomedanism :       : Altele :       : Resurse :      
 

:: Home::

:: Mahomedanism::

: Ce este Islam
: Indatoririle  Islamului
: Viata Profetului
: Profetii lui Allah
: Legislatia Islamica
: Femeia in Islam
: Poligamia in Islam
: Unicitatea divinitatii
: Roadele Credintei
: Fudamentele Credintei islamice
: Previziuni stiintifice miraculoase in Coran
: Isus Christos in Coran
: Zekat (Dania)
: Postul
: Pelerinaj
: Jihadul
: Islamul si stiinta


1 Corinteni, 13

1 Chiar daca as vorbi în limbi omenesti si îngeresti, si n-as avea dragoste, sunt o arama sunatoare sau un chimval zânganitor.
2 Si chiar daca as avea darul prorociei, si as cunoaste toate tainele si toata stiinta; chiar daca as avea toata credinta asa încât sa mut si muntii, si n-as avea dragoste, nu sunt nimic.
3 Si chiar daca mi-as împarti toata averea pentru hrana saracilor, chiar daca mi-as da trupul sa fie ars, si n-as avea dragoste, nu-mi foloseste la nimic.
4 Dragostea este îndelung rabdatoare, este plina de bunatate: dragostea nu pizmuieste; dragostea nu se lauda, nu se umfla de mândrie,
5 nu se poarta necuviincios, nu cauta folosul sau, nu se mânie, nu se gândeste la rau,
6 nu se bucura de nelegiuire, ci se bucura de adevar,
7
acopera totul, crede totul, nadajduieste totul, sufera totul.
8 Dragostea nu va pieri niciodata. Prorociile se vor sfârsi; limbile vor înceta; cunostinta va avea sfârsit. 9 Caci cunoastem în parte, si prorocim în parte;
10
dar când va veni ce este desavârsit, acest "în parte" se va sfârsi.
11
Când eram copil, vorbeam ca un copil, simteam ca un copil, gândeam ca un copil; când m-am facut om mare, am lepadat ce era copilaresc. 12 Acum, vedem ca într-o oglinda, în chip întunecos; dar atunci, vom vedea fata în fata. Acum, cunosc în parte; dar atunci, voi cunoaste deplin, asa cum am fost si eu cunoscut pe deplin.
13
Acum dar ramân aceste trei: credinta, nadejdea si dragostea; dar cea mai mare dintre ele este dragostea

 
 


FUNDAMENTELE CREDINTEI

Inainte de a incepe abordarea altor teme, credem ca este nimerit la inceput, sa sintetizam cele afirmate si descrise anterior, astfel:

1. Chiar daca islamul presupune supunere si credinta numai in Allah, totusi el poate fi inteles si ca supunere fata de Muhammed si in calea aratata de el, intrucat doar el, in calitatea sa de trimis al lui Allah, constituie cea mai sigura si de incredere sursa de cunoastere a vointei si legilor lui Allah. In aceasta ordine de idei, se poate arata ca nu este musulman cel care nu vrea sa-l recunoasca pe trimisul lui Allah pe pamant, pretextand ca el crede direct in Allah, fara intermediari.

2. In vremuri mai vechi oamenilor le-au fost trimisi mai multi profeti. In istoria profetismului se cunosc cazuri cand unui singur popor au fost trimisi, unul dupa altul, mai multi profeti. In perioada aceea islamul semnifica religia predicata de profetul sau profetii unei anumite comunitati limitate. Desi esenta si continutul islamului, in toate epocile si tarile, au ramas aceleasi, totusi, el a cunoscut, pe plan local, unele particularitati privind procedeele de rugaciune, aplicarea normelor de drept si alte reguli si reglementari ale diferitelor situatii si activitati. Tocmai de aceea, un anumit popor nu avea nevoie sa urmeze profetul unui alt popor. Responsabilitatea acelui popor consta in a respecta drumul aratat de propriul profet.

3. Odata cu aparitia lui Muhammed a luat sfarsit si aceasta epoca cu multi profeti. Prin el invatatura islamica s-a completat, s-a intregit. Pentru toti oamenii din lume s-a instituit o singura credinta, iar el a fost ales ca profet al tuturor oamenilor. El a fost trimis profet nu pentru un anumit popor, tara sau epoca. Mesajul lui se adreseaza intregii umanitati si tuturor timpurilor. Prin venirea ca profet a lui Muhammed, care a adus lumii norme si principii de viata desavarsite, celelalte credinte sunt anulate. Pana la sfarsitul lumii nu va aparea nici un alt profet si pana in ziua de apoi nu vor fi create alte principii religioase. Invatatura lui Muhammed ii are in vedere pe toti fiii lui Adam, toata umanitatea. Islamul inseamna sa-l urmezi pe Muhammed, adica sa-l accepti pe profet, sa lupti sa fie ca el din absolut toate punctele de vedere si sa te supui tuturor poruncilor si indemnurilor lui ca si cum este sunt venite de la Allah. Acesta este islamul.

Aceasta situatie ne conduce la urmatoarea intrebare: de ce Muhammed ne cere sa fim credinciosi? Care sunt normele si principiile de baza ale islamului? Mai departe vom incerca sa analizam aceste principii si norme de baza si vom vedea cat de simple, cat de drepte, cat de interesante, cat de valoroase si cat de mult se ocupa ele de destinul omului aici, pe pamant si in lumea cealalta.

I. Tauhid-ul (credinta intr-un singur Allah)
Semnificatia cuvantului tauhid
Efectele tauhid-ului in viata omului

II. Credinta in ingerii lui Allah
III. Credinta in cartile lui Allah
IV. Credinta in profetii lui Allah

V. Credinta in Ziua de Apoi
Necesitatea acestei credinte
O conceptie rationala asupra credintei in Viata de Apoi