BluePink BluePink
XHost
Servere virtuale de la 20 eur / luna. Servere dedicate de la 100 eur / luna - servicii de administrare si monitorizare incluse. Colocare servere si echipamente de la 75 eur / luna. Pentru detalii accesati site-ul BluePink.
 
 
: Home :       : Iudaism :       :Budism :       : Mahomedanism :       : Altele :       : Resurse :      
 

:: Home::

:: Mahomedanism::

: Ce este Islam
: Indatoririle  Islamului
: Viata Profetului
: Profetii lui Allah
: Legislatia Islamica
: Femeia in Islam
: Poligamia in Islam
: Unicitatea divinitatii
: Roadele Credintei
: Fudamentele Credintei islamice
: Previziuni stiintifice miraculoase in Coran
: Isus Christos in Coran
: Zekat (Dania)
: Postul
: Pelerinaj
: Jihadul
: Islamul si stiinta


1 Corinteni, 13

1 Chiar daca as vorbi în limbi omenesti si îngeresti, si n-as avea dragoste, sunt o arama sunatoare sau un chimval zânganitor.
2 Si chiar daca as avea darul prorociei, si as cunoaste toate tainele si toata stiinta; chiar daca as avea toata credinta asa încât sa mut si muntii, si n-as avea dragoste, nu sunt nimic.
3 Si chiar daca mi-as împarti toata averea pentru hrana saracilor, chiar daca mi-as da trupul sa fie ars, si n-as avea dragoste, nu-mi foloseste la nimic.
4 Dragostea este îndelung rabdatoare, este plina de bunatate: dragostea nu pizmuieste; dragostea nu se lauda, nu se umfla de mândrie,
5 nu se poarta necuviincios, nu cauta folosul sau, nu se mânie, nu se gândeste la rau,
6 nu se bucura de nelegiuire, ci se bucura de adevar,
7
acopera totul, crede totul, nadajduieste totul, sufera totul.
8 Dragostea nu va pieri niciodata. Prorociile se vor sfârsi; limbile vor înceta; cunostinta va avea sfârsit. 9 Caci cunoastem în parte, si prorocim în parte;
10
dar când va veni ce este desavârsit, acest "în parte" se va sfârsi.
11
Când eram copil, vorbeam ca un copil, simteam ca un copil, gândeam ca un copil; când m-am facut om mare, am lepadat ce era copilaresc. 12 Acum, vedem ca într-o oglinda, în chip întunecos; dar atunci, vom vedea fata în fata. Acum, cunosc în parte; dar atunci, voi cunoaste deplin, asa cum am fost si eu cunoscut pe deplin.
13
Acum dar ramân aceste trei: credinta, nadejdea si dragostea; dar cea mai mare dintre ele este dragostea

 
 

ISUS CHRISTOS - PACEA LUI ALLAH ASUPRA LUI! -

IN CORANUL CEL SFANT

Unicitatea lui Allah este crezul lui Isus: Daca urmarim versetele Coranului cel sfant care il mentioneaza pe Isus Christos - pacea asupra lui - si pe religia sa! constatam ca Coranul stabileste ca unicitatea deplina este crezul lui Christos; unicitatea in ceea ce priveste adorarea unui singur Dumnezeu, in ceea ce priveste creatia, caci numai Allah este creatorul cerului si al pamantului si al celor dintre ele, fara nici un asociat la aceasta unicitate, in ceea ce priveste esenta si calitatile, caci esenta Sa nu este compusa, iar calitatile Sale nu au seaman, iar El se situeaza mai presus de tata si fiu. Allah Preainaltul a grait in aceasta privinta: "O, voi oameni ai Cartii! nu exagerati in privinta religiei voastre si nu spuneti despre Allah alta decat numai adevarul! Mesia Isus, fiul Mariei, este trimisul lui Allah, cuvantul Sau pe care El l-a transmis Mariei si un duh de la El. Credeti, asadar, in Allah si in trimisii Sai! Si nu spuneti "Trei!" Opriti-va, de la aceasta si va fi mai bine pentru voi! Allah nu este decat un Dumnezeu unic! El este prea inalt pentru a avea un fiu! Ale lui Allah sunt cele din ceruri si de pre pamant si Allah este cel mai bun Protector!" (4, Surat An-Nisa. : 171).

Si a mai grait Allah Preainaltul: "Necredinciosi sunt aceia care zic: "Dumnezeu este Mesia, fiul Mariei". Spune: "Cine L-ar putea impiedica pe Allah daca ar voi sa-i faca sa piara pe Mesia, fiul Mariei, ca si pe mama lui si pe toti care se afla pe pamant?" (5, Surat Al-Ma. ida: 17).

Aceste texte coranice fac cunoscut faptul ca Isus este un om pe care Allah l-a ales pentru a fi profet si trimis. Allah i-a pogorat lui Isus Christos scriptura care este Evanghelia, pentru a intari prin ea Tora, pentru a o intregi pe ea si pentru a vesti un trimis cu numele de Ahmad care va veni dupa el, adica pe trimisul Muhammad, si pentru a cuprinde calauzirea dreptcredinciosilor pe calea cea dreapta. Allah Preainaltul a grait: "Si [adu-ti aminte] cand Isus, fiul Mariei, a zis: O, fii ai lui Israel! Eu sunt trimisul lui Allah la voi, intarind Tora de dinainte de mine si vestind un trimis ce va veni dupa mine si al carui nume este Ahmad!" (61, Surat As-Saff: 6).

Chemarea lui Isus Christos - asa dupa cum afirma istoricii - a fost o chemare la viata spirituala bazata pe cumpatare si pe luarea din viata lumeasca doar a ceea ce este strict necesar pentru vietuire. Isus Christos indeamna la credinta in Allah si in Ziua de Apoi, la considerarea Vietii de Apoi ca fiind supremul tel al omului in aceasta lume.

Nasterea lui Isus Christos:

Allah Preainaltul a aratat in Coran ca profetul Isus este unul din robii Sai, l-a creat si i-a dat chip in pantecele mamei sale, asa cum a dat chip si celorlalte fapturi, si ca l-a creat fara sa aiba un tata, dupa cum l-a creat pe Adam fara sa aiba tata si nici mama. Allah l-a creat rostind cuvantul Lui: "Fii". Totodata, el se refera la originea si nasterea mamei sale si la felul cum l-a purtat pe el in pantecul sau. Allah Preainaltul a grait: "Allah i-a ales pe Adam, pe Noe, familia lui Ibrahim si familia lui Imram peste toate lumile [din vremea lor], / Ca scoboratori unii din altii. Allah este Cel care Aude Totul si este Atoatestiutor. / [Adu-ti aminte] cand muierea lui Imram a zis: "Doamne, Iti juruiesc [numai] Tie ceea ce este in pantecul meu, devotat numai Tie! Primeste-l de la mine. Tu esti Cel care Aude Totul si Atoatestiutor!". / Si cand a nascut-o, a zis ea: "Doamne, am zamislit o copila!", dar Allah stia bine ceea ce nascuse ea. Si un baiat nu este intocmai ca o copila! "Eu i-am pus numele Maria si o incredintez pe ea si pe scoboratorii ei ocrotirii Tale, impotriva lui Seitan cel izgonit!". / Domnul ei a acceptat-o cu buna primire si a lasat-o sa creasca cu buna crestere si a incredintat-o lui Zaharia. Si de fiecare data cand intra Zaharia la ea in templu, gasea langa ea mancare. Si a intrebat-o el: "O, Maria, de unde ai aceasta?" Iar ea ii raspundea: "Ea este de la Allah!" Allah il hraneste pe cel pe care El voieste, fara socoteala! / Atunci Zaharia s-a rugat Domnului sau, zicand: "Doamne, daruieste-mi mie de la Tine vlastare alese, caci Tu esti Cel care Aude ruga!". / Atunci, l-au chemat ingerii, in vreme cel el se ruga, stand in picioare, in templu [zicandu-i]: "Iata ca Allah ti-l vesteste pe Yahya, care va intari un cuvant al lui Allah. [Si el va fi] un barbat nobil, neprihanit, un profet dintre cei evlaviosi". / El a zis: "Doamne, cum sa am eu un baiat, cand m-au ajuns batranetile, iar muierea mea este stearpa?" Si i-a raspuns [Allah]: "Asa!" Allah face ceea ce voieste! / A zis [Zaharia]: "Doamne, da-mi mie un semn!". I-a raspuns [Allah]: "Semnul tau va fi ca nu vei putea vorbi cu oamenii vreme de trei zile decat prin semne! Pomeneste-L pe Domnul tau mereu si lauda-L pe El seara si dimineata!". / [Adu-ti aminte] cand ingerii au zis: "O, Maria! Allah te-a ales si te-a facut curata. El te-a ales peste femeile lumilor! / O, Maria! Fii cu ascultare fata de Stapanul tau, prosterneaza-te si pleaca-te, rugandu-te impreuna cu cei ce se pleaca!" / Acestea sunt dintre vestile necunoscutului pe care Noi ti le revelam. Tu nu ai fost langa ei, cand ei au aruncat calemurile lor [pentru a hotari] care dintre ei s-o ocroteasca pe Maria si nu ai fost langa ei nici cand ei au avut discutia. / [Adu-ti aminte] cand ingerii au zis: "O, Maria! Allah iti vesteste [un copil ce vine cu] un cuvant din partea Lui: numele lui va fi Al-Masih, Isa, fiul Mariei, maret in aceasta lume ca si in lumea de Apoi si unul dintre cei mai apropiati [de Allah]. / El le va vorbi oamenilor [inca] din leagan, la fel si cand va fi barbat intre doua varste, si va fi dintre cei evlaviosi". / Ea a zis: "Doamne, cum sa am un copil fara sa ma fi atins un barbat?" I-a raspuns El: "Intocmai asa!" Allah creaza ceea ce voieste El. Cand El hotaraste un lucru, El spune doar "Fii" si el este de indata! / Si El il va invata scriptura si intelepciunea, Tora si Evanghelia. / Si [El va fi] trimis la fiii lui Israel [si le va zice]: "Eu vin la voi cu semn de la Domnul vostru! Eu plamadesc pentru voi din lut ca un chip de pasare si suflu asupra sa si se va face o pasare vie, cu voia lui Allah. Si-i voi tamadui pe orb si pe lepros si-i voi invia pe morti, cu voia lui Allah. Eu va voi vesti ceea ce mancati si ceea ce pastrati in casele voastre. In aceasta este un semn pentru voi, daca voi sunteti credinciosi! / Eu intaresc ceea ce a fost revelat in Tora mai inainte de mine si va voi ingadui o parte din cele ce v-au fost oprite. Eu v-am adus semne de la Domnul vostru, deci fiti cu frica de Allah si dati-mi ascultare! / Allah este Stapanul meu si Stapanul vostru. Asadar, adorati-L pe El! Aceasta este o cale dreapta!" / Apoi, cand Isus a simtit necredinta lor, le-a zis: "Cine sunt sprijinitorii mei [in chemarea] la Allah?" Apostolii au raspuns: "Noi suntem sprijinitorii [religiei] lui Allah! Noi credem in Allah si fa marturie ca noi [lui Allah] Ii suntem supusi! (3, Surat Al . Imran: 33-52).

. Imran, tatal Mariei, a fost un barbat de seama printre invatatii din fiii lui Israel si sotia lui era stearpa, nu i-a adus nici un copil. Atunci ea a cautat ajutor la Allah si L-a implorat pe El cu supunere si s-a legat prin juramant ca daca va avea parte de un fiu, I-l va darui Lui sa-I fie slujitor la templul din Ierusalim. Allah i-a raspuns cererii si ea a ramas grea si a adus pe lume o fetita, dar fetele - conform obiceiului lor - nu erau potrivite sa slujeasca la temple. Si i-a dat ei numele Maria si L-a rugat pe Allah sa o pazeasca pe ea si sa o primeasca. Allah Preaslavitul a primit darul ei si a fost multumit ca prin fiica ei si-a dovedit credinta fata de juramantul facut.

. Imran, tatal Mariei, a murit pe cand fiica lui era inca mica si avea nevoie de cineva care sa o hraneasca si sa se ocupe de cresterea ei. Cand mama ei a oferit-o preotilor templului din Ierusalim, acestia s-au intrecut care dintre ei sa-i fie tutore si a trebuit sa traga la sorti pentru a-l alege pe cel caruia ii va fi incredintata. Si astfel i-a devenit tutore Zaharia, sotul matusii ei, care a indrumat-o catre adorarea dreapta pana ce, intr-o zi, a observat un lucru ciudat: de fiecare data cand intra la ea, in locul de rugaciune, gasea langa ea hrana de care ea avea nevoie. A intrebat-o de unde are aceasta hrana, iar ea i-a raspuns: Este de la Allah, care hraneste pe cine voieste El, fara socoteala.

Fecioara Maria a crescut neprihanita, in adorare si cucernicie, fiind pregatita pentru fapta mare pentru care Allah a ales-o si ingerii au vestit-o despre alegerea lui Allah, asa dupa cum a grait Allah Preainaltul: "[Adu-ti aminte] cand ingerii au zis: "O, Maria! Allah te-a ales si te-a facut curata.. El te-a ales peste femeile lumilor / O, Maria! Fii cu ascultare fata de Stapanul tau, prosterneaza-te si pleaca-te, rugandu-te impreuna cu cei ce se pleaca!" (3, Surat Al-. Imran: 42-43).

Allah a ales-o pe ea ca sa fie mama aceluia care se va naste fara sa existe motivele obisnuite pentru aceasta, pentru a deveni minunea lui Allah vestita, invingand indoiala celor neincrezatori si retezand limba mincinosilor. Intr-un hadis se spune ca profetul Muhammad a zis: "Cele mai virtuoase dintre femeile care salasluiesc in Rai sunt patru: Khadija - fiica lui Khuwaylid, Fatima - fiica lui Muhammad, Maria - fiica lui . Imran si Asiya - fiica lui Muzahim si sotia lui Faraon.

Cand Zaharia - care a fost un profet - a vazut binefacerile trimise de Allah asupra Mariei, a dorit sa aiba si el un fiu, cu toate ca el era foarte batran si s-a rugat lui Allah: "A zis: "Doamne, daruieste-mi mie de la Tine vlastare bune, caci Tu esti Cel care Aude ruga!" (3, Surat Al-'Imran: 38).

Si Allah i l-a daruit pe [Yahya] Ioan - pacea asupra lui! - si l-a facut si pe el profet.

Vestea cea buna pe care Gavriil a adus-o Mariei:

Cand a devenit femeie, Maria a vazut o data, pe cand statea in singuratatea ei, o imagine de care s-a speriat: a vazut un barbat apropiindu-se de ea si i-a fost teama sa nu-i pricinuiasca un rau si a cerut aparare de la Allah impotriva lui. Dar el i-a spus ca este ingerul Gavriil si ca l-a trimis Allah pentru a-i vesti ca va avea parte de un prunc curat. S-a minunat si a refuzat sa creada ca ar putea avea un prunc de vreme ce nu are un sot si nu este nici tarfa. Dar Gavriil - pacea asupra lui! - i-a spus ca Allah este cu putere peste toate. Iata ce relateaza Coranul in legatura cu aceasta intamplare: "Pomeneste in Carte [Coranul] si de Maria, cand ea s-a retras de la neamul ei intr-un loc spre rasarit / Si a pus intre ea si intre ei un val! Si atunci am trimis la ea Duhul Nostru, care i s-a aratat cu infatisarea unui om adevarat. / A zis ea: "Caut aparare la Cel Milostiv fata de tine! Daca tu esti cuvios, [nu te apropia de mine]!" / I-a raspuns el: "Eu sunt numai un trimis al Domnului tau, ca sa-ti vestesc un prunc curat!" / Insa ea a zis: "Cum sa am eu un prunc, daca nu m-a atins nici un barbat si nici tarfa nu sunt?" / I-a raspuns el: "Asa este! Dar Domnul tau a zis: "Aceasta pentru Mine-i [un lucru] usor! Si-l vom face Noi un semn pentru oameni si o indurare din partea Noastra! Acesta-i un lucru [de mult] hotarat!" (19, Surat Maryam: 16-21).

Gavriil i-a vestit printre altele ca fiul ei se va numi Mesia Isus, fiul Mariei, si ca el va avea mare faima, atat in aceasta lume, cat si in Lumea de Apoi, si ca el va fi dintre cei apropiati de Allah, ca le va vorbi oamenilor atat atunci cand se va afla in leagan, cat si atunci cand va fi barbat in toata firea, ca Allah il va invata pe el cartea, intelepciunea si Tora si-i va darui lui Evanghelia, ca il va face pe el sa se nasca fara sa aiba un tata, astfel incat sa fie un semn pentru lume.

Nasterea lui Isus - Pacea asupra lui! -

Maria a ramas grea din clipa cand Gavriil i-a adus vestea cea buna, din porunca lui Allah Preainaltul. Si a grait Allah Preainaltul: "Inaintea lui Allah, Isus este asemenea lui Adam, pe care El l-a facut din lut, si apoi i-a zis lui "Fii!" si el a fost" (3, Surat Al . Imran: 59).

Maria a ramas descumpanita, cugetand la cele auzite de la Gavriil. Fara indoiala ca ea se gandea la ceea ce vor spune oamenii despre o fecioara care ramane grea si aduce pe lume un prunc fara sa aibe un sot. Aceste ganduri au speriat-o si au tulburat-o, facand-o sa caute izolare si singuratate. Si s-a retras ea intr-un loc, departe de lume, ascunzandu-se de ochii oamenilor, de teama ca taina ei sa nu fie descoperita si ca lumea sa nu cleveteasca pe seama ei.

Cand a venit vremea sa nasca, durerile facerii au impins-o langa trunchiul unui curmal, incercand sa se ascunda dupa el si sa se sprijine de el. Atunci si-a adus aminte ca ea va fi dezonorata si ar fi vrut sa fi murit mai inainte sau sa fi fost un lucru neinsemnat, dar Gavriil a linistit-o si i-a poruncit sa scuture curmalul si sa manance din fructele lui, sa bea din paraul care curgea pe langa ea si sa se linisteasca. De asemenea, a invatat-o ce sa spuna, daca o va blama cineva sau o va intreba despre sarcina ei. Si a grait Allah Preainaltul: "Si ea l-a zamislit si s-a retras cu el intr-un loc departat / Si-au apucat-o durerile langa trunchiul unui curmal si a zis ea: "O, de-as fi murit inainte de aceasta si cu totul de-as fi fost uitata!" / Dar [un glas] a strigat-o de sub ea, [zicandu-i]: "Nu fii mahnita! Domnul tau a facut mai jos de tine un paraias! / Si scutura spre tine trunchiul de curmal, caci el va lasa sa cada langa tine curmale proaspete, coapte! / Asadar mananca, bea si fii fericita [de copilul tau]! Iar de vei vedea tu vreun om, spune-i lui: "Eu I-am juruit Celui Milostiv un post si de aceea nu voi sta astazi de vorba cu nici un om!" (19,Surat Maryam: 22-26).

Cand a nascut pruncul si a iesit cu el, a fost o surpriza pentru oameni, atat pentru cei care ii cunosteau cucernicia si credinta, cat si pentru cei care nu i le cunosteau. Maria a cautat aparare in fata acestei situatii la sfatul pe care i-l daduse Gavriil si a facut semn spre pruncul ei din leagan, cerandu-le sa stea de vorba cu el. Mania lor a sporit, caci au crezut ca-si bate joc de ei, de vreme ce nu mai cunoscusera pana atunci un prunc care sa vorbeasca din leagan. Allah Preainaltul a grait: "Apoi a venit cu el la neamul ei, purtandu-l [in brate]. Si i-au zis ei: "O, Maria, tu ai facut un lucru ingrozitor! / O, sora a lui Aaron, tatal tau nu a fost un om [facator] de rau, iar mama ta nu a fost o tarfa!" / Ea [Maria] a facut semn spre el, dar ei au zis: "Cum sa vorbim cu acela care este un prunc de leagan?" / Dar el [pruncul] a zis: "Eu sunt robul lui Allah! El mi-a daruit Scriptura si m-a facut profet! / Si El m-a binecuvantat oriunde as fi, si mi-a poruncit rugaciune si milostenie cat voi trai, / Si bunacuviinta fata de nascatoarea mea! Si nu m-a facut pe mine trufas, nici ticalos!" (19, Surat Maryam: 27-32).

Isus, trimisul lui Allah:

Allah l-a trimis pe Isus - pacea asupra lui! - cu profetia la fii lui Israel, dupa ce a primit revelatia de la Domnul sau, care l-a invatat Tora si Evanghelia. Allah Preainaltul a grait: "Si El il va invata scriptura si intelepciunea, Tora si Evanghelia / Si [el va fi] trimis la fiii lui Israel" (3, Surat Al . Imran: 48-49).

Aceasta s-a intamplat dupa ce ei s-au abatut de la calea cea dreapta. El a inceput sa propovaduiasca printre oameni mesajul sau si sa-i cheme pe ei sa-l urmeze, aratandu-le aspectele referitoare la ceea ce este permis si ceea ce este oprit, in legatura cu care ei aveau pareri diferite, si ingaduindu-le lor unele lucruri care le fusesera oprite. Allah Preainaltul a grait: "Si cand a venit Isus cu semnele limpezi, a zis: "Am venit la voi cu intelepciunea, pentru a va limpezi voua unele [din lucrurile] in care voi sunteti deosebiti, / Fiti cu frica de Allah si dati-mi ascultare! / Allah este Stapanul meu si este Stapanul vostru, asadar adorati-L pe El! Aceasta este calea cea dreapta!" (43, Surat Az-Zukhruf: 63-64).

Minunile lui Isus:

Cand Isus i-a chemat pe fiii lui Israel la Allah Preainaltul si le-a poruncit sa fie recunoscatori si i-a oprit de la ceea ce este reprobabil, ei i s-au impotrivit cu totii si l-au acuzat de minciuna. Atunci Allah l-a ajutat pe el sa faca o serie de minuni si acestea sunt relatate si in Coran: "Eu vin la voi cu semn de la Domnul vostru! Eu plamadesc pentru voi din lut ca un chip de pasare si suflu asupra sa si se va face o pasare vie, cu voia lui Allah. Si-i voi tamadui pe orb si pe lepros si-i voi invia pe morti, cu voia lui Allah. Eu va voi vesti ceea ce mancati si ceea ce pastrati in casele voastre. In aceasta este un semn pentru voi, daca voi sunteti credinciosi! / Eu intaresc ceea ce a fost revelat in Tora mai inainte de mine si va voi ingadui o parte din cele ce v-au fost oprite. Eu v-am adus semne de la Domnul vostru, deci fiti cu frica de Allah si dati-mi ascultare! / Allah este Stapanul meu si Stapanul vostru. Asadar, adorati-L pe El! Aceasta este o cale dreapta!" (3, Surat Al . Imran: 49-51).

Exista si o alta minune pe care Coranul ne-o relateaza: "[Aminteste-ti tu] cand apostolii au zis: "O, Isus, fiu al Mariei, poate, oare, Domnul tau sa ne coboare o masa servita din cer?" El le-a zis: "Fiti cu frica de Allah, daca sunteti credinciosi!" / Ei au zis: "Voim sa mancam din ea, ca sa se linisteasca inimile noastre si ca sa stim ca tu ne-ai spus noua numai adevarul si sa fim intru aceasta printre martori". / Atunci a zis Isus, fiul Mariei: "O, Allah, Stapan al nostru! Coboara-ne noua o masa servita din cer ca sa ne fie noua sarbatoare - pentru cel dintai si pentru cel din urma dintre noi - si semn de la Tine! Si blagosloveste-ne pe noi cu cele de ospat, caci Tu esti cel mai bun dintre cei care hranesc!" / Si i-a raspuns Allah: "O voi cobori voua, dar pe acela care nu va crede nici dupa aceasta il voi pedepsi cu o pedeapsa cu care nu voi mai pedepsi pe nimeni din toate lumile!" (5, Surat Al-Ma. ida: 112-115).

Minunile lui Isus - pacea asupra lui! - au fost potrivite pentru oamenii din vremea sa, care negau Duhul. Minunea sa era de tipul propovaduirii sale care consta in chemarea la educatia spiritului si la credinta in inviere si in existenta unei alte vieti, in care cel care a savarsit bine va fi rasplatit dupa binele sau, iar cel care a savarsit rau va fi rasplatit dupa raul sau.

Declararea razboiului impotriva lui Isus - pacea asupra lui!

Adversarii mesajului sau au inceput sa insufle banuieli carmuitorilor in privinta sa si sa-i instige pe romani impotriva lui, dandu-le de inteles ca in propovaduirea lui Isus s-ar afla sfarsitul imparatului si distrugerea puterii sale. Si astfel au reusit sa-l determine pe guvernatorul roman sa dea porunca de a fi retinut si condamnat la moarte prin rastignire. Coranul relateaza ca Allah nu le-a ingaduit lor sa-l prinda pe Isus, ci l-a mantuit de primejdia lor: "Si din pricina vorbelor lor: "Noi l-am omorat pe Mesia Isus, fiul Mariei, trimisul lui Allah", in vreme ce ei nu l-au omorat, nici nu l-au rastignit pe cruce, ci a fost facut [cineva] sa semene cu el! Cei care au avut pareri diferite in privinta lui [Isus], au fost in indoiala [in legatura cu moartea lui], ei nu au avut cunostinta sigura despre ea [moartea lui], ci doar au urmat unor presupuneri". (4, Surat An-Nisa. : 157). Sensul este ca ei nu l-au ucis si nici nu l-au rastignit, asa cum au pretins si cum s-a raspandit zvonul printre oameni, ci numai li s-a parut ca l-au rastignit pe Isus, dar in realitate au rastignit pe altcineva. Iar aceia dintre oamenii Cartii care au pareri diferite despre Isus se indoiesc de adevarul rastignirii, caci nu au o dovada categorica in aceasta privinta, ci numai presupun acest lucru.

Allah Preainaltul a grait: "De buna seama, nu l-au omorat, / Ci Allah l-a inaltat la El" (4, Surat An-Nisa. : 157-158). Si Allah Preaslavitul a mai grait: "[Adu-ti aminte] cand Allah a zis: "O, Isus! Eu iti voi da rasplata imbelsugata, te voi ridica la Mine, te voi mantui de cei care nu cred" (3, Surat . Al . Imran: 55). Expresia "iti voi da rasplata imbelsugata" inseamna ca Eu iti voi da rasplata ta si nu voi da putere nimanui ca sa te ucida. In aceasta se afla dovada apararii lui Isus Christos - pacea asupra lui! - de dusmanii sai si de incercarea de a-l ucide. Iar prin cuvintele "si te voi ridica la Mine" cei mai multi comentatori au inteles ca Allah l-a ridicat la El pe Isus, cu trupul si cu duhul sau.

Aceasta este istoria lui Isus. Si a grait Preainaltul: "Acesta este Isus, fiul Mariei: Aceasta este povestea adevarata de care ei se indoiesc! / Nu se cuvine ca Allah sa-Si atribuie un fiu! Marire Lui! Daca El hotaraste un lucru, El zice "Fii!", iar el este!" (19, Surat Maryam: 34-35).

Pogorarea lui Isus, fiul Mariei pe pamant inainte de sosirea Zilei Judecatii

Pogorarea lui Isus pe pamant este unul din cele mai importante semne ale apropierii Zilei Judecatii. El va cobori, bucurandu-se inca de prima lui viata pe care i-a daruit-o Allah si va intari stalpii Legii Islamului cu care a venit profetul Muhammad - acel mesaj care anuleaza toate randuielile anterioare - fiindca mesajul lui este o confirmare a mesajului lui Muhammad, fara ca el sa mai fie confirmat cu ajutorul vreunei noi revelatii de la Allah Preaputernicul si Preainaltul.

Acest lucru este confirmat atat de Coranul cel sfant, cat si de Traditia [Sunnah] cea curata despre profet. Allah Preainaltul a grait: "Nu va fi nici unul dintre oamenii Cartii care sa nu creada in el, inaintea mortii sale. Iar in Ziua de Apoi, el va fi martor impotriva lor" (4, Surat An-Nisa. : 159). Sensul este ca nu va mai ramane nici unul dintre oamenii Cartii dupa ce se va pogori Isus - pacea asupra lui!

Exista, de asemenea, numeroase traditii [Hadisuri], dintre care le mentionam pe urmatoarele:

1. Cei doi seihi - Al-Buckhari si Muslim - au relatat, preluand de la Abu Hurayra, ca profetul Muhammad a zis: "Jur pe Acela in mainile caruia se afla sufletul meu ca este aproape sa coboare printre voi fiul Mariei ca judecator drept, si el o sa sfarme crucea, o sa omoare porcul, o sa opreasca razboiul si bunurile se vor revarsa atat de mult, incat sa nu le mai primeasca nimeni si o singura prosternare sa fie mai buna decat aceasta lume cu tot ceea ce se afla in ea". Apoi, mai zice Abu Hurayra: "Cititi, daca voiti, ceea ce a grait Allah Preainaltul: "Nu va fi nici unul dintre oamenii Cartii care sa nu creada in el, inaintea mortii sale. Iar in Ziua de Apoi, el va fi martor impotriva lor".

2. Muslim a relatat, preluand de la Huzayfa: "profetul Muhammad a venit la noi in timp ce noi ne sfatuiam si ne-a intrebat: Despre ce vorbiti voi? Am zis: Vorbeam despre Ceasul. Atunci el a zis: El nu va veni inainte ca voi sa vedeti zece semne: - fumul - exegetii au apreciat ca este vorba de fumul despre care Coranul a pomenit atunci cand Allah a grait: "Deci, asteapta o zi in care cerul va veni cu un fum vizibil!" (44, Surat Ad-Dukhan: 10) - Antichrist; animalul (ad-dabla(1)); soarele rasarit de la Apus; pogorarea lui Isus, fiul Mariei; Iagug si Magug; trei despicaturi de pamant - o despicatura in partea de rasarit, o despicatura in partea de apus si o despicatura in Peninsula Araba; iar ultima dintre acestea este un foc care va porni din Yemen si-i va alunga pe oameni catre locul lor de adunare".

3. Muslim a relatat un hadis de la An-Nawas ben Sam. an, care a spus ca profetul Muhammad a zis in legatura cu Antichrist: "(...) Si in vreme ce el [Antichristul] va fi astfel, Allah il va trimite pe Mesia, fiul Mariei, si el va pogori in minaretul cel alb de la rasarit de Damasc, acoperit cu doua straie, tinand mainile sale pe aripile a doi ingeri... Si nu se cuvine ca un necredincios sa simta suflarea lui fara sa moara. Iar suflarea lui ajunge pana in zarea lui. Si el il urmareste (pe Antichrist) pana ce il va prinde la poarta orasului Ludd si-l va omori. Apoi va veni la Isus un neam de oameni pe care Allah i-a aparat de el si le va mangaia fetele lor si le va vorbi despre treptele lor din Rai".

4. Ahmad a relatat ca Abu Hurayra a spus: A zis profetul Muhammad: "Profetii sunt frati, mamele lor sunt diferite, insa religia lor este una singura. Iar eu sunt cel mai apropiat dintre oameni de Isus, fiul Mariei, caci intre mine si el nu a fost nici un alt profet. Si el va pogori, iar cand il veti vedea, o sa-l cunoasteti: el este un barbat de inaltime mijlocie, alb-roscat, cu doua straie pe el; capul lui parca picura, cu toate ca nu l-a udat. Si va lovi el crucea si va omori porcul si va pune birul si-i va chema pe oameni la Islam. Iar Allah va nimici in vremea lui toate religiile, afara de Islam, iar Mesia il va nimici pe Antichrist si va ramane pe pamant patruzeci de ani, iar dupa aceea va muri si se vor ruga musulmanii pentru el."

De aceea, toti musulmanii au crezut in pogorarea lui Isus, fiul Mariei, in vremurile cele din urma, in modul si cu calitatile pe care le-a pomenit profetul Muhammad, ca si in faptul ca el s-a urcat la cer cu trupul sau viu, asa cum a aratat Allah Preainaltul si Preaputernicul in Coranul cel sfant cu toata limpezimea.

Incheiem istoria despre Isus cu discutia care va avea loc intre el si intre Allah Preaslavitul in Ziua Invierii, asa cum se relateaza in Coran: "Si va zice Allah: "O, Isus, fiu al Mariei! Le-ai spus tu oamenilor: "Luati-ma pe mine si pe mama mea drept dumnezei in locul lui Allah!?" El ii va raspunde: "Marire Tie! Eu nu as fi putut sa spun ceea ce nu aveam dreptul sa spun! Daca as fi spus, ai sti, caci Tu doara sti ce este in sufletul meu, pe cand eu nu stiu ce este in sufletul Tau! Doar Tu esti Stiutorul celor nestiute! / Eu nu le-am spus decat ceea ce mi-ai poruncit: "Adorati-L pe Allah, Domnul meu si Domnul vostru!" Si am fost martor impotriva lor atata vreme cat m-am aflat printre ei. Si dupa ce m-ai luat la Tine, ai fost doar Tu Priveghetor peste ei, caci Tu esti Martor tuturor lucrurilor!" (5, Surat Al-Ma. ida: 116-117).1)