bancuri, glume, imagini, video, fun, bancuri online, bancuri tari, imagini haioase, videoclipuri haioase, distractie online Pe HaiSaRadem.ro vei gasi bancuri, glume, imagini, video, fun, bancuri online, bancuri tari, imagini haioase, videoclipuri haioase, distractie online. Nu ne crede pe cuvant, intra pe HaiSaRadem.ro ca sa te convingi.
 
 
: Home :       : Iudaism :       :Budism :       : Mahomedanism :       : Altele :       : Resurse :      
 

:: Home::

:: Mahomedanism::

: Ce este Islam
: Indatoririle  Islamului
: Viata Profetului
: Profetii lui Allah
: Legislatia Islamica
: Femeia in Islam
: Poligamia in Islam
: Unicitatea divinitatii
: Roadele Credintei
: Fudamentele Credintei islamice
: Previziuni stiintifice miraculoase in Coran
: Isus Christos in Coran
: Zekat (Dania)
: Postul
: Pelerinaj
: Jihadul
: Islamul si stiinta


1 Corinteni, 13

1 Chiar daca as vorbi în limbi omenesti si îngeresti, si n-as avea dragoste, sunt o arama sunatoare sau un chimval zânganitor.
2 Si chiar daca as avea darul prorociei, si as cunoaste toate tainele si toata stiinta; chiar daca as avea toata credinta asa încât sa mut si muntii, si n-as avea dragoste, nu sunt nimic.
3 Si chiar daca mi-as împarti toata averea pentru hrana saracilor, chiar daca mi-as da trupul sa fie ars, si n-as avea dragoste, nu-mi foloseste la nimic.
4 Dragostea este îndelung rabdatoare, este plina de bunatate: dragostea nu pizmuieste; dragostea nu se lauda, nu se umfla de mândrie,
5 nu se poarta necuviincios, nu cauta folosul sau, nu se mânie, nu se gândeste la rau,
6 nu se bucura de nelegiuire, ci se bucura de adevar,
7
acopera totul, crede totul, nadajduieste totul, sufera totul.
8 Dragostea nu va pieri niciodata. Prorociile se vor sfârsi; limbile vor înceta; cunostinta va avea sfârsit. 9 Caci cunoastem în parte, si prorocim în parte;
10
dar când va veni ce este desavârsit, acest "în parte" se va sfârsi.
11
Când eram copil, vorbeam ca un copil, simteam ca un copil, gândeam ca un copil; când m-am facut om mare, am lepadat ce era copilaresc. 12 Acum, vedem ca într-o oglinda, în chip întunecos; dar atunci, vom vedea fata în fata. Acum, cunosc în parte; dar atunci, voi cunoaste deplin, asa cum am fost si eu cunoscut pe deplin.
13
Acum dar ramân aceste trei: credinta, nadejdea si dragostea; dar cea mai mare dintre ele este dragostea

 
 

RELIGIA SI SERIAT-UL

(LEGISLATIA ISLAMICA)

Pana acum am analizat conceptul de credinta sau religie. In continuare vom incerca sa analizam seriat-ul profetului. Mai inainte de toate sa clarificam deosebirea intre religie si sariat .

DEOSEBIREA DINTRE RELIGIE SI SERIAT

In capitolele precedente sustinusem faptul ca toti profetii care au aparut de-a lungul timpului au propovaduit islamul. Ei, fara exceptie, au propovaduit islamul, adica credinta intr-un singur Allah, in ziua judecatii de apoi, in profeti si scripturi si au indrumat oamenii sa duca o viata plina de supusenie fata de Allah.

Aceste adevaruri exprima religia si ele reies si din invataturile tuturor profetilor.

Alaturi de acest mod de percepre a religiei, mai exista si seriat-ul (Legislatia musulmana) care curpinde o serie de legi, norme si reguli de practicare a credintei, de comportare in viata de toate zilele, intr-un cuvant un indreptar care pune in ordine viata comunitatii musulmane.

De-a lungul timpurilor aceste legi, aceste norme si reguli au fost supuse unor modificari, imbunatatiri. Fiecare profet in parte, desi toti profetii au propovaduit aceeasi religie, in functie de poporul caruia se adresa si in functie de conditiile existente intr-o perioada data, a adus cu sine un alt seriat .

Acest proces a continuat pana la profetul Muhammed, care a adus oamenilor un seriat care ii va calauzi pe oameni pana la sfarsitul lumii. Religia a ramas absolut aceeasi, dar seriat-ul atat de curpinzator si generos, adus de profetul Muhammed, le-a anulat pe toate celelalte.

SURSELE SERIAT-ULUI

Exista doua surse importante de informare in ceea ce priveste seriat-ul profetului Muhammed: Coranul si Hadis-ul . Coranul este o creatie divina si fiecare cuvant al sau apartine lui Allah, iar Hadis-ul este o colectie a spuselor lui Muhammed cu diferite prilejuri si de asemenea consemnari privind obiceiurile profetului. Spusele si obiceiurile profetului au fost consemnate si prelucrate de catre unele personalitati ale islamului. In acest sens cartile elaborate de catre imamii Muslim, Timiza, Ebu Dauud, Nesea si Ebnu Mage.

FAKAH-UL (JURISPRUDENTA)

Mai multi teologi musulmani s-au ocupat de jurisprudenta musulmana, elaborand mai multe lucrari importante in acest domeniu. In pofida acestei situatii, in prezent toate aceste conceptii si pareri se concentreaza in jurul a patru doctrine. Acestea sunt:

1. Jurisprudenta Hanefi . Aceasta este acea jurisprudenta care a fost redactata cu colaborarea si pe baza culegerilor efectuate de catre Abu Hanife Numan Ibin Sabit, Abu Yusuf, Zufar si alte mari personalitati ale stiintei religiei islamice.

2. Jurisprudenta Safii . Este jurisprudenta intemeiata de catre Muhammed Ibni Idris-es Safii.

3. Jurisprudenta Malika . Intemeietorul acestei jurisprudente este Malika Iban Anas.

4. Jurisprudenta Hambali . Autorul acestei jurisprudente este Ahmed Ibin Hanbel.

Toate cele patru doctrine juridice au capatat contur aproximativ dupa doua sute de ani de la disparitia profetului. Aparitia celor patru doctrine diferite este determinata de existenta unor realitati diferite. Analizand cele patru doctrine ne putem da seama de seriozitatea si soliditatea parerilor si argumentelor curpinse in ele. Tocmai de aceea musulmanii accepta si aproba toate aceste patru doctrine.

TASA'UUF-UL

(MISTICA - MISTICISM)

Fakah-ul (jurisprudenta) are menirea de a rezolva chestiunile practice exterioare ale comportamentului uman, pe cand Tasa'uuf-ul are in vedere spiritul. Astfel, atunci cand un musulman savarseste rugaciunea, fakah-ul are in competenta sa indicarea unor modalitati practice de profesare a religiei. Asa spre exemplu, el indica cum se face abdest-ul (spalarea rituala), faptul ca rugaciunea se face stand cu fata spre Mecca, vremea rugaciunii li modul cum se procedeaza in timpul salat-ului . Pe cand Tasavuuf-ul are in vedere participarea noastra spirituala la salat , puritatea noastra sufleteasca atunci cand ne rugam.

Astfel, fakah-ul are in vedere indeplinirea, pana in cele mai mici amanunte, a tuturor poruncilor, pe cand adevarata mistica islamica constituie masura supunerii si sinceritatii sufletului nostru. Exemplul de mai inainte scoate in evidenta raportul existent intre fakah si tasa' uuf .

Din pacate, in timp, mistica pura islamica a fost denaturata, fiind poluata cu niste absurditati care nu au legatura cu Coranul si nici cu Hadisul. Au aparut asa-zisii musulmani care in vorbe se simteau legati intr-un fel de seriat , dar in fapte se considerau a fi deasupra lui. Acesti oameni n-au cunostinta despre ceea ce inseamna islamul, pentru ca aceasta religie nu recunoaste o mistica care sa nu aiba legaturi stranse cu seriatul . Nici un mistic nu are voie sa nesocoteasca legile si normele seriat-ului si nici salat-ului zilnic, postul, zakat-ul sau pelerinajul.

Adevarata semnificatie a tasav'uuf-ului este exprimarea unei netarmurite dragoste fata de Allah si profetul Muhammed. Numai respectand cu devotament poruncile lui noi ne exprimam aceasta dragoste a noastra. Cine abdica de la poruncile lui Allah, acela nu poate sustine ca il iubeste pe Allah.